Как то давно летом хотел сделать быстро уровень "Ж/Д Станция" и выложить его чтобы проверить как вообще играется, всё я быстро сделал, кроме одного - это искусственный интеллект и разработка затянулась, а там поступление было и прочие дела.
Выкладываю скриншоты и пишу что вообще было сделано:
1) На уровне настроено освещение и оружие реагирует на него очень хорошо
2) Добавлены все предметы, патроны, здоровье и броня на уровень. Предметы так же имеют физику и взаимодействуют с игроком.
3) Добавлена разрушаемость для предметов как в оригинальной игре и из предметов выпадает золото, которое можно подобрать.
4) Добавлена система звуков как в оригинале и все звуки на уровне расставлены.
5) Перенесены 2 оружия: Painkiller и Shotgun, все стреляют как надо кроме заморозки, заморозка не работает пока что.
6) Для монстров написал систему расчленёнки, монстры теперь распадаются на куски если их распилить. Искусственный интеллект пока что не работает, но монстры просто бегают за игроком и отлично его находят.
------— English
Somehow long ago in the summer I wanted to quick make a level "Railway Station" and put it out to check how it is played in general, I did everything quickly, except for one thing - it was artificial intelligence and the development was delayed, and there were other things to come.
I post screenshots and write what was done in general:
1) The lighting is configured at the level and the weapon reacts very well to it
2) Added all items, ammo, health and armor to the level. Items also have physics and interact with the player.
3) Added destructibility for items as in the original game and items drop gold that can be picked up.
4) Added a system of sounds as in the original game and all sounds are arranged at the level.
5) Ported 2 weapons: Painkiller and Shotgun, all shoot as they should except freezing, freezing does not work yet.
6) For monsters I wrote a dismemberment system, monsters now disintegrate into pieces if they are sawed. Artificial intelligence does not work yet, but the monsters just run after the player and find him perfectly.
Выкладываю скриншоты и пишу что вообще было сделано:
1) На уровне настроено освещение и оружие реагирует на него очень хорошо
2) Добавлены все предметы, патроны, здоровье и броня на уровень. Предметы так же имеют физику и взаимодействуют с игроком.
3) Добавлена разрушаемость для предметов как в оригинальной игре и из предметов выпадает золото, которое можно подобрать.
4) Добавлена система звуков как в оригинале и все звуки на уровне расставлены.
5) Перенесены 2 оружия: Painkiller и Shotgun, все стреляют как надо кроме заморозки, заморозка не работает пока что.
6) Для монстров написал систему расчленёнки, монстры теперь распадаются на куски если их распилить. Искусственный интеллект пока что не работает, но монстры просто бегают за игроком и отлично его находят.
------— English
Somehow long ago in the summer I wanted to quick make a level "Railway Station" and put it out to check how it is played in general, I did everything quickly, except for one thing - it was artificial intelligence and the development was delayed, and there were other things to come.
I post screenshots and write what was done in general:
1) The lighting is configured at the level and the weapon reacts very well to it
2) Added all items, ammo, health and armor to the level. Items also have physics and interact with the player.
3) Added destructibility for items as in the original game and items drop gold that can be picked up.
4) Added a system of sounds as in the original game and all sounds are arranged at the level.
5) Ported 2 weapons: Painkiller and Shotgun, all shoot as they should except freezing, freezing does not work yet.
6) For monsters I wrote a dismemberment system, monsters now disintegrate into pieces if they are sawed. Artificial intelligence does not work yet, but the monsters just run after the player and find him perfectly.